kinli blog

2017年12月28日 星期四

Years & Years - Shine(閃耀)

Years & Years - Shine

這首歌曲的節奏不錯
不過MV要表達的內容好像有點抽象
男主角的屋裡忽然閃爍著謎樣般的光芒
光線從插座、門外、鑰始孔開始一閃一閃的照射進來
另一位男配角則是看見打開的冰箱及散落一地的食物而有點不知所措
這一切似乎在預告著有什麼超自然現象即將發生
果不其然 光芒爆發式的突破牆壁照射進來並且伴隨著強烈的陣風
把男主角吹的前顛後偃最後昏迷倒在地上
突然一道復甦之光照射男主角身上
男主角因為獲得光芒之力而復活
於是一切又恢復了平靜~


I remember us alone
我記得只有我們
Waiting for the light to go
等待光線離開
Don't you feel that hunger?
你不覺得飢餓嗎?
I've got so many secrets to show
我有很多的秘密要告訴你
When I saw you on that stage
當我在那個舞台上看到你的時候
I shivered with the look you gave
因為你看了我一眼而顫抖著
Don't you hear that rhythm?
你沒聽到那個節奏嗎?
Can you show me how we can escape?
你能告訴我 我們要怎樣才能逃離?

I was biting my tongue
我咬著舌頭忍氣吞聲
I was trying to hide
我那時試圖隱藏
I'll forget what I've done
我會忘記我所做過的
I will be redefined
我將被重新定義

It's shaking the sky, and I'm following lightning
天空搖晃 而我跟隨著閃電
And I'll recover if you keep me alight
我會恢復過來如果你持續讓我照亮
Don't leave me behind
別丟下我一個人
Can you see me? I'm shining
你能看到我嗎?我正在發光
And it's you that I've been waiting to find
而我一直等待要找尋的人是你

I'm holding it all tonight
今晚我會把握住
Unfolding it all tonight
今晚我會將它披露
You know that you make it shine
你知道你讓它閃耀
It's you that I've been waiting to find
我一直等待要找尋的人是你
I'm holding it all tonight
今晚我會把握住
Unfolding it all tonight
今晚我會將它披露
You know that you make it shine
你知道你讓它閃耀
It's you that I've been waiting to find
我一直等待要找尋的人是你

Now that we can hear that sound
現在我們可以聽到那個聲音
Now that you can hold me down
現在你可以抱著我
You can pull me under
你可以拉我下來
You can raise everything to the ground
你可以把所有東西都放在地上
Everything I can arrange
我可以安排的一切
Every part of me you change
你改變我的每一個部分
Just hold me together
把我抱在一起
Tell me you'll always want me to stay
告訴我你將一直希望我留下來

I was biting my tongue
我咬著舌頭忍氣吞聲
I was trying to hide
我那時試圖隱藏
I'll forget what I've done
我會忘記我所做過的
I will be redefined
我將被重新定義

It's shaking the sky, and I'm following lightning
天空搖晃 而我跟隨著閃電
And I'll recover if you keep me alight
我會恢復過來如果你持續讓我照亮
Don't leave me behind
別丟下我一個人
Can you see me? I'm shining
你能看到我嗎?我正在發光
And it's you that I've been waiting to find
而我一直等待要找尋的人是你

I wanna be the one you steal
我想成為你偷走的那個人
I wanna be the one you shield
我想成為你保護的那個人
I wanna be the one that your love
我想成為你的愛人
That your love can heal
因為你的愛可以治愈
I wanna be the one you steal
我想成為你偷走的那個人
I wanna be the one you shield
我想成為你保護的那個人
I wanna be the one that your love, your love
我想成為你的愛人,你的愛人

It's shaking the sky, and I'm following lightning
天空搖晃 而我跟隨著閃電
And I'll recover if you keep me alight
我會恢復過來如果你持續讓我照亮
Don't leave me behind
別丟下我一個人
Can you see me? I'm shining
你能看到我嗎?我正在發光
And it's you that I've been waiting to find
而我一直等待要找尋的人是你

I'm holding it all tonight
今晚我會把握住
Unfolding it all tonight
今晚我會將它披露
You know that you make it shine
你知道你讓它閃耀
It's you that I've been waiting to find
我一直等待要找尋的人是你
I'm holding it all tonight
今晚我會把握住
Unfolding it all tonight
今晚我會將它披露
You know that you make it shine
你知道你讓它閃耀
It's you that I've been waiting to find
我一直等待要找尋的人是你

It's you that I've been waiting to find
我一直等待要找尋的人是你
It's you that I've been waiting to find
我一直等待要找尋的人是你
It's you that I've been waiting to find
我一直等待要找尋的人是你

1 則留言: