kinli blog

2017年10月25日 星期三

Jennifer Hudson - Spotlight(聚光燈)

Jennifer Hudson - Spotlight

MV的序幕是Jennifer 在跟女性好友
講電話抱怨她男友似乎控制慾太強之類的
所以在男友身邊Jennifer無法做真正的自己(I can't be myself around him?)
這時男友也打電話來插撥一腳 然後murmur碎碎唸說我打了一整天電話給你耶
本來很煩悶的Jennifer最後終於還是想開了決定要出去找樂子玩耍~

Are you a man who loves and cherishes and cares for me?
你是一位愛我、珍惜我和關心我的男人嗎?
Is that you? Is that you? Is that you?
那是你嗎?那是你嗎?那是你嗎?
Are you a guard in a prison maximum security?
你是最高安全級別監獄裡的警衛嗎?(應該是要表達自己就像是在監獄裡被警衛嚴格看守的犯人)
Is that you? Is that you? Is that you?
那是你嗎?那是你嗎?那是你嗎?
Do we stay home all the time 'cause you want me to yourself?
我們一直待在家裡是因為你要我留在你身邊嗎?
Is that you? Is that you? Is that you?
那是你嗎?那是你嗎?那是你嗎?
Or am I locked away out of fear that I'll find someone else?
或是我應該要被關起來 因為害怕我找其他對象?
Is that you? Is that you? Is that you?
那是你嗎?那是你嗎?那是你嗎?

Well, I don't like (o-hoo)
唉 我不喜歡(喔嗚)
Living under your spotlight (o-hoo)
活在你的聚光燈下(喔嗚)
Just because you think I might (o-hoo)
僅因為你認為我可能
Find somebody worthy
找個值得我的人
Oh, I don't like (o-hoo)
唉 我不喜歡(喔嗚)
Living under your spotlight
活在你的聚光燈下
Maybe if you treat me right
或許你好好對待我
You won't have to worry
你不必擔心

Is this a relationship:
這段感情關係是:
Fulfilling your needs as well as mine?]
滿足你的需求也一樣滿足我的?
Is that you? Is that you? Is that you?
那是你嗎?那是你嗎?那是你嗎?
Or is this just my sentence
或者這是對我的宣判
Am I doing time?
我是在服刑嗎?
Is that you? Is that you? Is that you?
那是你嗎?那是你嗎?那是你嗎?
If this is love, real, real love
如果這是愛,真正的真愛
Then I'm staying no doubt
那麼我不會懷疑
Is that you? Is that you? Is that you?
那是你嗎?那是你嗎?那是你嗎?
But if I'm just love's prisoner
但如果我只是愛的囚犯
Then I'm busting out (oh)
我將逃出這監牢
Is that you? Is that you? Is that you?
那是你嗎?那是你嗎?那是你嗎?

Oh, you ought to be ashamed of yourself
哦 你應該要為自己感到羞恥
What the hell do you think you're doing
你到底憑什麼認為你做的是
Loving me, loving me so wrong?
愛我? 愛我的方式實在是錯的離譜
Baby, all I do is try (try)
寶貝,我所做的只是嘗試(嘗試)
To show you that you're mine (mine)
為了讓你知道你是我的(我的)
One and only guy (only guy)
獨一唯一的人(唯一的人)
No matter who may come along
無論誰來
Open your eyes 'cause, baby, I don't like
睜開你的雙睛 因為,寶貝,我不喜歡
Ooh, ooh (oh, oh)
嗚嗚 (喔喔)
Ooh, ooh (hey, 'cause I don't like!)
嗚嗚 (嘿 因為我不喜歡!)
Well, I don't like
嗯 我不喜歡
Living under your spotlight (no, no)
活在你的聚光燈下(不,不)
Just because you think I might (hee)
僅因為你認為我可能
Find somebody worthy (no, I don't like, yeah)
找個值得我的人(不 我不喜歡 耶)
And I don't like
我不喜歡
Living under your spotlight (living under your spotlight)
活在你的聚光燈下(活在你的聚光燈下)
Maybe if you treat me right (treat me right, yeah!)
也許你好好待我的話(好好待我 耶)
You won't have to worry
你不必擔心
(I don't like)
我不喜歡



沒有留言:

張貼留言