kinli blog

2018年3月15日 星期四

All I Ask of You(我對你唯一的冀求)

All I Ask of You


拍攝於歌劇魅影專屬劇院- Her Majesty's Theatre前的看板
在倫敦最後一晚的行程     
第一次在歌劇院現場看音樂劇
臨場的震撼實在是難以形容
有許多經典歌曲
而All I Ask of You 是其中不錯聽的一首

No more talk of darkness
不再談及黑暗
Forget these wide-eyed fears
忘記這些令人怵目驚心的恐懼
I'm here, nothing can harm you
我在這裡,沒什麼能傷害你
My words will warm and calm you
我的言語可以平靜溫暖你的心

Let me be your freedom
讓我成為你的自由
Let daylight dry your tears
讓朝日拭乾你的淚水
I'm here, with you, beside you
我在這裡,伴隨著你,在你身旁
To guard you and to guide you
守護你並指引你

Say you love me every waking moment
說你愛我在每個醒來的時刻
Turn my head with talk of summertime
用夏日時光般的言語引我回首
Say you need me with you now and always
說你需要我與你一起 無論是現在或永遠
Promise me that all you say is true
承諾我你所說的都是真的
That's all I ask of you
那是我對你唯一的冀求

Let me be your shelter
讓我成為你的庇護
Let me be your light
讓我成為你的光
You're safe, no one will find you
你很安全,沒有人會發現你
Your fears are far behind you
你的恐懼正遠離你

All I want is freedom
我所要的是自由
A world with no more night
不再有夜晚的世界
And you, always beside me
而你,總是在我身旁
To hold me and to hide me
緊抱我並保護我

Then say you'll share with me
然後說你將與我共享
One love, one lifetime
這一生一世的愛情
Let me lead you from your solitude
讓我引領你走出你的孤獨

Say you need me with you here, beside you
說你需要我與你一起,陪在你身邊
Anywhere you go, let me go too
無論你走到哪裡,讓我陪你一起去
Christine, that's all I ask of you
克麗絲汀,那是我對你唯一的冀求

Say you'll share with me
說你將與我共享
One love, one lifetime
這一生一世的愛情
Say the word and I will follow you
說出誓言而我將願意跟隨你

Share each day with me
與我分享每一天
Each night, each morning
每個夜晚,每個早晨

Say you love me
說你愛我
You know I do
你知道我會的
Love me—that's all I ask of you
愛我-那就是我對你唯一的冀求

沒有留言:

張貼留言